Ostatnio dodane
  • Dieta dla małych dzieciDieta dla małych dzieci
    Zdarzają się w życiu różne sytuacje, jedne z nich są dla nas jak najbardziej pozytywne, a inne sprawiają, że musimy się wykazać. Takim przykładem jest na przykład dieta dla małych …
  • Umów się do lekarzaUmów się do lekarza
    Zdrowie to coś, co powinno być dla nas zdecydowanie najważniejsze. Bez niego jesteśmy w stanie naprawdę mało wskórać. Warto o nie dbać, bo kiedy już dopadnie nas jakaś poważna choroba, …
Najnowsze komentarze
    Strony

    postheadericon Błonnik – naturalny sprzymierzeniec

    Wszyscy wiemy, że to substancja niezwykle pożądana w naszym jadłospisie ze względu na szereg dobroczynnych działań jakie wywiera na nasz organizm. Błonnik to złożona substancja, którą znajdziemy w wielu warzywach i owocach. Budują go związki polisacharydowe i niepolisacharydowe, do których należą: pektyny, celuloza, hemicelulozy, ligniny, śluzy oraz gumy. Organizm ludzki nie trawi i nie wchłania błonnika, i tu tkwi całe jego dobrodziejstwo. Celuloza i hemiceluloza wędrując po przewodzie pokarmowym wchłaniają wodę i resztki niestrawionego pokarmu. W żołądku pęcznieją i dają uczucie sytości. W dalszej drodze błonnik eliminuje kwasy żółciowe, które są odpowiedzialne za tworzenie cholesterolu. Reguluje także ilość wydzielanej insuliny, więc wpływa na poziom glukozy w krwi. Bardzo ważną właściwością błonnika jest jego zdolność do usuwania z organizmu substancji rakotwórczych, toksyn i metali ciężkich. Tak więc substancja ta jest sprzymierzeńcem osób walczących z nadwagą, miażdżycą i cholesterolem. Jest niezbędna w diecie ludzi zmagających się z cukrzycą. Poza owocami i warzywami błonnik znajdziemy w razowych produktach zbożowych – otrębach, musli, kaszach, płatkach.

    Comments are closed.