Ostatnio dodane
  • Zdrowie nie każdy posiadaZdrowie nie każdy posiada
    Jeżeli często się choruje, to niestety konieczne jest skorzystanie z pomocy wielu specjalistów. Może to nie być zbyt dobre rozwiązanie, ponieważ w domu najlepiej, aczkolwiek jeżeli chce się żyć, to …
  • Jak przetrwać dni przed miesiączką?Jak przetrwać dni przed miesiączką?
    Bardzo wiele kobiet dotyka zespół napięcia przedmiesiączkowego. Można jednak skutecznie łagodzić objawy wówczas pojawiające się. Faktem jest, że czasem są one silne, a czasem bardzo słabe. Zawsze jednak warto się …
Najnowsze komentarze
    Strony

    postheadericon Dieta kopenhaska

    Autorstwo diety kopenhaskiej przypisuje się Skandynawom. Nazywana jest również trzynastodniową z powodu czasu jej trwania. Głównym atrybutem tej diety jest ograniczenie ilości spożywanych kalorii w podanym okresie do 600 na dobę. Plan sprowadza się do 3 posiłków dziennie jedzonych w określonych godzinach: śniadanie o 9.00, obiad 12.00-14.00, kolacja przed 18.00. Substancją, która ma pomagać w spalaniu tłuszczu, jest kofeina. Każde śniadanie opiera się więc na filiżance kawy z dodatkiem cukru, która ma rozpocząć aktywny cykl walki z nadwagą. Pozostałe posiłki oparte są na chudym mięsie, jajkach, warzywa i owoce. Dieta jest bardzo wyniszczająca dla organizmu, dlatego nie można jej stosować częściej niż raz na dwa lata. Jeżeli w którymś dniu złamie się zasady, należy przerwać cykl i wrócić do niego najwcześniej po 3 miesiącach. Dieta kopenhaska daje spektakularne efekty. W ciągu 13 dni można zgubić nawet 20 kg, jednak nie obywa się to bez wyraźnego osłabienia organizmu. Z tego powodu w czasie jej trwania należy przebywać pod kontrolą lekarza. Z powodu niedoboru składników mineralnych mogą wystąpić różne objawy, np. krew z nosa, odwodnienie, zły stan skóry, itp. Jej efektywność nie jest duża, bo po szybkim spadku wagi, może nastąpić gwałtowny efekt jo-jo.

    Comments are closed.