Ostatnio dodane
  • Kiedy masz problemy ze zdrowiem
    Tak to już jest, że wielu z nas posiada różnego rodzaju problemy. Niesamowicie często okazuje się, że są to problemy związane ze zdrowiem. Wiele osób udaje się do specjalisty dopiero …
  • Czy warto mieć ubezpieczenie medyczne?
    Jeśli chcemy leczyć się taniej powinniśmy przede wszystkim pomyśleć o możliwości korzystania z ubezpieczenia medycznego jakie daje nam dostęp do różnych placówek medycznych. W ten sposób możemy z jednej strony …
Najnowsze komentarze
    Strony

    postheadericon Dieta kopenhaska

    Autorstwo diety kopenhaskiej przypisuje się Skandynawom. Nazywana jest również trzynastodniową z powodu czasu jej trwania. Głównym atrybutem tej diety jest ograniczenie ilości spożywanych kalorii w podanym okresie do 600 na dobę. Plan sprowadza się do 3 posiłków dziennie jedzonych w określonych godzinach: śniadanie o 9.00, obiad 12.00-14.00, kolacja przed 18.00. Substancją, która ma pomagać w spalaniu tłuszczu, jest kofeina. Każde śniadanie opiera się więc na filiżance kawy z dodatkiem cukru, która ma rozpocząć aktywny cykl walki z nadwagą. Pozostałe posiłki oparte są na chudym mięsie, jajkach, warzywa i owoce. Dieta jest bardzo wyniszczająca dla organizmu, dlatego nie można jej stosować częściej niż raz na dwa lata. Jeżeli w którymś dniu złamie się zasady, należy przerwać cykl i wrócić do niego najwcześniej po 3 miesiącach. Dieta kopenhaska daje spektakularne efekty. W ciągu 13 dni można zgubić nawet 20 kg, jednak nie obywa się to bez wyraźnego osłabienia organizmu. Z tego powodu w czasie jej trwania należy przebywać pod kontrolą lekarza. Z powodu niedoboru składników mineralnych mogą wystąpić różne objawy, np. krew z nosa, odwodnienie, zły stan skóry, itp. Jej efektywność nie jest duża, bo po szybkim spadku wagi, może nastąpić gwałtowny efekt jo-jo.

    Comments are closed.