Ostatnio dodane
  • Profilaktyka w medycynie
    Postęp w medycynie nie sprawił, że nie mamy chorób, jakie są bardzo trudne do leczenia. Nowe leki, oparte o sztuczne substancje, które odkrywane są przez współczesną chemię pozwalają znacznie skuteczniej …
  • Laboratoria medyczne
    Na terenie całej Polski, działają liczne laboratoria medyczne. Jest ich wiele, dlatego też przeprowadzenie badań, jak i analiz, nie należy do skomplikowanych. Istnieją laboratoria zarówno prywatne, jak i przynależne pod …
Najnowsze komentarze
    Strony

    postheadericon Wzmacnianie odporności poprzez dietę

    Gdy nadchodzą pierwsze chłody, nasze posiłki zaczynają wyglądać nieco inaczej. Świeże warzywa i owoce, które są najcenniejszym źródłem wszystkich witamin i składników mineralnych, znikają ze sklepów i straganów. Dlatego też należy bardziej dokładnie planować swój codzienny jadłospis. Bardzo ważne jest jedzenie śniadań. Jeżeli nie mamy czasu przygotować czegoś na ciepło, wystarczy wypić szklankę gorącego napoju. Powinno się jeść cztery do pięciu posiłków co kilka godzin, a każdy z nich powinien zawierać warzywa bądź owoce. Jeżeli nie ma możliwości zakupu świeżych produktów, można przygotować mrożonkę, którą najlepiej ugotować w parowarze, gdyż wtedy nie traci się cennych wartości odżywczych. Należy także uzupełniać niedobór witamin. Jeżeli możemy wprowadzić bardzo urozmaiconej diety, można sięgnąć po suplementy diety wzmacniające odporność. Jako przyprawa do potraw w jesienne i zimowe dni idealnie sprawdzi się czosnek, który posiada silne właściwości bakteriobójcze. Można również sięgnąć po jogurt czy kefir, które wzmacniają odporność organizmu na choroby. Jest to bardzo istotne, ponieważ zimne dni sprawiają, że wszyscy jesteśmy o wiele bardziej podatni na różnorakie infekcje, jak przeziębienie, zapalenie gardła czy grypa. Kiedy wychodzimy z domu na dłużej, warto wziąć ze sobą termos pełen ciepłej herbaty, która rozgrzeje nas, gdy zmarzniemy.

    Comments are closed.